Áprilisi könyvespolcnyi beszerzés

A cím egyáltalán nem túlzás, mint azt a képen is láthatjátok. A Könyvfesztivál előtt mindössze hat könyvet szereztem be az év elején, amire elég büszke voltam, de valahogy sejtettem, hogy az év egyik legnagyobb könyves rendezvényéről nem távozhatok üres kézzel.



Áprilisban összesen 14 könyvet sikerült beszerezni, aminek a java része tervezett volt, másik része be kell valljam, hogy impulzusvásárlás, remélem nem fogom őket megbánni. Elsőként Naomi Aldermantól A hatalom érkezett meg hozzám, ami az év eddigi egyik legjobb olvasmánya lett nálam, nemsokára érkezik róla bejegyzés. Utána pedig a POKET automatát próbáltam ki. Aki esetleg nem hallott volna róla, a POKET zsebkönyvek április 11-én indult, a város több pontján tudunk klasszikusokat beszerezni kis méretben automatából. Hozzám Csáth Gézától az Egy elmebeteg nő naplója került, amire már amúgy is kíváncsi voltam. Szerencsére a kezdeményezés nagyon sikeres, három hét alatt elfogyott a zsebkönyvek 90%-a, így a jövőben is várható, hogy sok más könyvet is be tudunk szerezni ilyen formátumban.



Aztán pedig jött a Könyvfesztivál, és elszabadult a könyves pokol. Mivel elég nehéz napokon voltam túl, így bevallom, nem is nagyon akartam visszafogni magam vásárlás terén, egyfajta terápia volt ez nekem, meg természetesen recenziós példányok is érkeztek hozzám. A legtöbb könyvet a Fumaxtól szereztem be, jött tőlük Sarah Andersentől a Macskapásztor, a Minden szív kaput nyit, A D.O.D.O. felemelkedése és bukása és a Vellitt Boe álom-utazása. Ezekből a D.O.D.O-n kívül mindent olvastam már, elég vegyesek az érzéseim, de terveim szerint mindegyikről olvashattok majd írást az Ekultúrán és a blogon.
Ami tervezetten jött még hozzám, az Ken Liutól A papírsereglet és más történetek, a két Jim Butcher könyv, J. K. Rowlingtól Az élet dolgai, és bár nem a Fesztiválon szereztem be, de akkor jutottam hozzá egy kedves ismerős segítségével a Mesélő Budapesthez. Három könyvre meg egyszerűen helyben rákívántam, ez volt a Brunelleschi kupolája, ha már nemrég láttam élőben, Az elveszett tárgyak őrzője és az Extensa. Remélem egyik beszerzést sem fogom megbánni, jó olvasmányélményeket várok tőlük.

Ami magát a hónapot illeti, végre megjött az igazi jó idő, beindult a kinti élet is, nem kell már a lakásban üldögélni (mondom ezt én, aki télen is folyton pörög). Voltam sörfesztiválon, arborétumban, a Füleki várnál, Hollókőn, Pilicsabán is, és ezek csak a szabadtéri programok. Sajnos egy hét a betegeskedésről szólt, de akkor legalább kicsit belehúztam az olvasásba. A szüleimnél ráadásul van terasz, így végre hódolhattam a szabadban olvasásnak, mikor már jobban éreztem magam.

Hollókő

A május is elég sűrű hónapnak ígérkezik, beindul a koncertszezon, amit már 2-3 éve mindig izgatottan várok, újra lesz Tatán Patara Fesztivál is, amire most már harmadik éve kijárok, és hát májusban már lélekben készülök a júniusra, ami a Könyvhét mellett nekem két külföldi utat is fog tartogatni, de ezekről majd jövő hónapban mesélek. Addig is olvassatok sokat a szabadban és szép májust!


Megjegyzések

  1. Az impulzusvásárlás is elsülhet nagyon jól, én már többször tapasztaltam, és a gondosan mérlegelt vásárlás is lehet fiaskó (sajnos ilyennel is volt már dolgom), szóval nyugi.:) Max. eladod, elajándékozod, ha valami nem jön be.
    A hatalmat elfelejtettem megvenni, de majd pótolom, az már jó, ha neked tetszett.
    A D.O.D.Ó-t a pasim vette meg, nagyon őrült könyvnek tűnik, majd én is elolvasom, meg a Harry Dresden második részét is, bár szinte semmire nem emlékszem az elsőből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez igaz. :)
      Szerintem neked is tetszene, érdemes beruházni rá, de akár azt is kölcsönadom szívesen. :)
      Igen, a D.O.D.O. engem kicsit Jasper Fforde-ra emlékeztet is fülszöveg alapján, az első Dresdenre meg már én sem nagyon emlékszem. :D

      Törlés
  2. Tyű Nita, nekem eddig az egész évi beszerzésem áll 15-ön! :D Tényleg egy könyvespolcnyi könyvvel gazdagodtál, azta! De egy percig se bánd! ;) Örülök, hogy ilyen sok program is belefért az áprilisba. :) Remélem tetszeni fognak az impulzusvásárlások is. :) Érdekes, nekem A hatalom nagyon nem... pedig nagyon vártam. :/
    A Poket kezdeményezés nekem annyira tetszik, és úgy várom a következőket is! :) Nekem Ady Endre éjszakái lett meg. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előtte én is 6 darabon álltam. :D Láttam, hogy Nikkincsnek meg neked nem tetszett, Dórinak meg nekem igen, hát ízlések és pofonok. :)
      Én is várom, pont a munkába menet útba esik egy, mindig nézem, hátha jön már a feltöltés. :)

      Törlés
    2. Úgy látszik ez egy megosztó könyv - legalábbis a mi körünkben! Amúgy érdekes, tényleg csupa szép értékelést kapott eddig. :O :)
      Jaj de jó neked! Azért majd én is megyek erre-arra, és ha látom már mik az új címek, meglátjuk benevezek-e rájuk. :)

      Törlés
    3. Én is megvárom, mik lesznek az új címek, kíváncsi vagyok. :) De amúgy ha bármi kell, szólj, szívesen megveszem neked. :*

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.