November szerzeményei

Visszavonhatatlanul beköszöntött a tél, a kiadók nekiálltak ontani magukból a megjelenéseket, az idő pedig egyre inkább arra sarkallja az embert, hogy csak akkor lépjen ki a házból, ha muszáj.

Én ezt a hónapot hat darab beszerzéssel zártam, ami azért mutatja, hogy én sem nagyon tudtam ellenállni. Mondjuk a holnap első beszerzése, Teal Swantól a Hajnali előtti árnyak pont ajándék volt, de a többit mind én zsákmányoltam. 
Nagyon kíváncsi voltam a Gabo SFF zsebkönyveire, így rögtön az első kettőnek bizalmat is szavaztam. Alastair Reynoldstól a Lassú lövedékek még olvasásra vár, de Daryl Gregory-tól a Mind remekül megvagyunkot már sorra is kerítettem, azt kell mondjam, hogy jó választás volt kiadni. Az Agave Könyvektől is két könyv került hozzám, Brandon Hackett Xenója kötelező beszerzés volt, N. K. Jemisintől Az obeliszkkapuról már nem is beszélve. Utóbbit már olvasom, eddig ugyanaz a különleges hangulata van, mint az első résznek. Végül pedig csak nem tudtam ellenállni, a jó vélemények és az Atwood-vágyam megvetette velem az Alias Grace-t. Van egy olyan érzésem, hogy nem fogok csalódni benne. :)



Sajnos olvasások terén megint gyenge hónapot zártam, egy Fodor Ákos verseskötet, egy Agatha Christie Poirot aranyköpéseit tartalmazó könyvecske és a Mind remekül megvagyunk csúszott csak le. De már rájöttem, felesleges erőltetnem az olvasást, amikor úgy érzem, hogy megy, akkor megy, ha nem, hát nem. Mondjuk most szerencsére így december elejére kezd visszatérni a kedvem, na de majd erről beszélünk a következő hónapban.

A november megint egy olyan hónap volt, ami tele volt nagy csúcspontokkal és sajnos mélypontokkal is. Ami az olvasáshoz kapcsolódik, hogy voltam egy kiváló beszélgetésen, amelyet az ELTE Jogszociológiai TDK-ja szervezett, és Margaret Atwoodtól A szolgálólány meséjéről szólt a diskurzus. Mindhárom beszélgető nagyon elgondolkodtató dolgokat mondott, számomra egészen új szempontokat is világítottak meg mind a könyvvel, mind a sorozattal kapcsolatban.
A két abszolút csúcspontja a hónapnak a Szabó Balázs Bandája koncert volt az A38 hajón, ahol magával Szabó Balázzsal is sikerült találkoznom, pár mondatot váltani és még közös kép is készült rólunk. A másik pedig a belgiumi utazásom volt, ami még annál is sokkal jobban sikerült, mint vártam. Lesz róla külön bejegyzés, de annyit megírhatok, hogy Brugge tényleg egy meseváros, amely ráadásul így adventi időszakban még szebb talán, mint amúgy.

Könyves-meseházas képre szükségem volt
Ami a decembert illeti, mivel már harmadika van, és történt pár dolgot, tudom, hogy nem lesz egyszerű hónap. Új munkahely, családi nehézségek, ráadásul kiderül majd egy-két dolog, ami eléggé befolyásolni fogja a jövő évemet. De igyekszem pozitív maradni, és annyit elárulok, már most biztos, hogy több könyvvel fogom a hónapot zárni, mint a mostanit. 

A többiek novembere

Pupilla
Amadea
Sister

Megjegyzések

  1. Tök jó olvasni, hogy novemberben mindannyiunknál egész jól termett a könyvfa :)
    A Lassú lövedékre nagyon kíváncsi leszek, remélem, majd írsz róla. Alias Grace ugye milyen szép kiadás lett, öröm ránézni erre a gerincre szerintem.
    Hajrá Nita mindenhez dec.ben és a jövőben, tudod, csak kis lépésekben, aztán minden alakul majd. Brugge meg valóban csodás helynek tűnik, szép lehetett ott lenni most advent környékén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ráadásul ez decemberben sem lesz másképp. :))
      Igyekszem, jó lenne könyvekről is többet írni, kéne az az időnyerő. Jaj, igen, az Alis Grace nagyon szép, nekem is baromira tetszik.
      Köszönöm, úgy legyen mindkettőnknek. :) Nagyon örülök, hogy pont adventi időszakban mentünk ki Brugge-be, adott egy plust a városnak, majd remélem ez a beszámolómban is látszani fog.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.