A júniusi tucat

Tudtam, hogy az előző havi egy beszerzést ebben a hónapban nem fogom tudni tartani, hiszen mégis csak Könyvhét volt! Így is csoda, hogy csak ott garázdálkodtam és tudtam ellenállni a mindenféle egyéb akcióknak.




Legelőször az Agave Könyvektől jött három recenziós példány, amiből ráadásul kettőt már el is olvastam. Hamarosan érkezik poszt Az ötödik évszakról, ami az év egyik legkülönlegesebb fantasy-je, a Vörösingesek egy kellemes kikapcsolódás Scalzitól, de bevallom, bennem nem hagyott mélyebb nyomokat. A harmadik pedig a Gaiman nevével fémjelzett Köztesvilág, ami még olvasásra vár. Ezen kívül az Agavétól még előrendeltem Baráth Kati könyvét, az Arkangyal éjjelt, amit remélem még júliusban sikerült sorra keríteni. Még egy recenziós könyv került hozzám, mégpedig Paolo Bacigalupitól A vízvadász. A felhúzhatós lányt nagyon szerettem, így igazán kíváncsi vagyok, mit alkotott ezúttal a szerző.

Ezek után pedig jöhetett a könyvheti tombolás! Bár a szokásosnál kevesebb időt töltöttem kint, így is elég sok könyvet sikerült beszerezni. Voltak előre betervezett könyvek, mint a Vészmadarak, aminek első olvasásra megfogott a fülszövege, vagy On Sai kisregénye, a Szürke szobák, amely a Szivárgó Sötétség világában játszódó kisregény. Ezen kívül két könyvre fentem még nagyon a fogam, a Variációk egy párra épp olvasás alatt áll, a Mielőtt megismerteleket meg már el is olvastam, és az év egyik kedvencévé vált. 
És persze mindig, mindig vannak olyan beszerzések, amelyek csak úgy szembejönnek és nem lehet otthagyni őket. Nálam most ilyen volt Chuck Palahniuktól a Harcosok klubja, amit mindössze 990 Ft-ért dobáltak az emberek után, valamint akciósak volt a Helikon zsebkönyvek is, és két könyvet innen is volt muszáj venni, így végre van saját példányom A kis hercegből, valamint sorra keríthetem végre Szerb Antaltól az Utas és holdvilágot.

Egyébként csak nekem van olyan érzésem, hogy a június szinte elrepült? Nagyon izgalmas hónap
volt ez mind könyves, mind egyéb szempontból számomra. Rögtön egy dedikálással kezdődött a hónap, úgyis Chris Hadfield kanadai űrhajós Budapesten járt, és lehetőség adódott találkozni és aláíratni vele az Egy űrhajós tanácsai földlakóknak című könyvét. Hadfield írását én már a megjelenésekor olvastam, és nagyon megfogott, így nem volt kérdés, hogy találkoznom kell vele. Meg hát nem minden nap találkozik az ember lánya egy igazi űrhajóssal, aki járt az űrben!
A dedikáláson természetesen rengetegen voltak, magyarok és külföldiek egyaránt. Tartottam tőle, milyen lesz Hadfield élőben, de nem kellett csalódnom: rettentően közvetlen, kedves és profi ember. Az a pár mondat, amit váltottunk és a közös képek örök emlékek maradnak.

És még csak ezután jött a Könyvhét, ahol én most kicsit kevésbé voltam aktív és kevesebb időt töltöttem, de úgy érzem, az annál tartalmasabb volt. Megint sikerült sok ismerőssel találkozni, annak meg különösen örülök, hogy szombaton Pupillával több órát is együtt töltöttünk. Bár az időjárás szombaton már nem volt kegyes hozzánk, a Szamos Cukrászda teraszán való együtt ázás is emlékezetes marad, valamint az is, hogy szegény Baráth Kati kénytelen volt az Agave standjára bebújva dedikáltatni. Mindenki egyesével ment be, és jót viccelődtünk azon, hogy vajon a vesénket veszik el vagy csak a vérünket csapolják meg. :) Végül egyik sem történt meg, helyette sikerült pár szót és egy gyors dedikálást megejteni.

A váci dóm
A hónap maradék része szinte megint a szokásos Nita-féle pörgésben telt: mozi, koncert, baráti találkák, meccsnézés, névnapozás, ballagás, és elindult az utazások időszaka is. Múlt hétvégén egy kedves barátnőmnél Vácott jártam, ahova még úgyis elmentem, hogy picit még betegeskedtem, de nagyon jól éreztem magam. Igaz, hogy ez már a júliushoz tartozik, de most hétvégén pedig a Tisza-tónál pihentem. Utóbbi miatt csúszott el a havi zárás, se lehetőségem, se időm nem volt írni. Igazából eléggé keveset neteztem a nyaralás alatt, amit egyáltalán nem is bánok. Jól esik néha a világot kikapcsolva csak a pihenésre és azokra koncentrálni, akikkel együtt vagy.

Egyedül egyetlen hét volt, amikor lebetegedtem és kényszerpihenőre szorultam, de azt az időt meg olvasásra használtam ki. Négy könyvet is befejeztem, és végre az olvasó énem is nyugalomra lelt, hogy nem hunyt ki bennem még az olvasás szenvedélye. Bár már előtte sem panaszkodhattam, sikerült befejezni Lauren Beukestől a Torzókat, és elég hamar befaltam Böszörményi Gyulától a Leányrablás Budapestent. Aztán már betegen olvastam el javarészt N. K Jeminsintől Az ötödik évszakot, egy délután alatt befaltam Chuck Wendigtől Vészmadarakat. Egy kicsit több időt kellett szánni Jojo Mojes-tól a Mielőtt megismertelekre, de minden percet megért az a könyv, az év egyik kedvence eddig, és én ennyire nem sírtam még befejezésen, mint itt. Ezek után kezdtem bele a Variációk egy párra című könyvbe, amely kicsit nagyobb falat már, még nem sikerült befejezni, de szerencsére nem hajt a tatár.

Remélem nem bánjátok, hogy ez most a szokásosnál hosszabbra sikeredett poszt lett. Így visszaolvasva elég jó hónap volt ez a június. És még csak most indult a július, amiről egyszerűen tudom, hogy az év legcsodásabb hónapja lesz. Már jól indult a Tisza-tónál eltöltött hétvégével, most is vár rám mozi, koncert, mindenféle találkák, de ami a legjobb, hogy ebben a hónapban végre elutazom öt napra Londonba! Tudom, ezt már sokat emlegettem, de ezzel egyszerűen nem tudok betelni. :) Ráadásul egy hosszú hétvégére még Balatonszemesre is lejutok, emellett pedig szülinapom is lesz, szóval ez az én hónapom lesz és kész. :) 

Nemsokára lesznek saját képeim!

Megjegyzések

  1. Tartalmas volt a júniusod, és igen, én is csak lestem, hogy elrepült! :( :)
    Hű, a Variációk nagyon érdekel, várom a posztod róla!
    London - képes élménybeszámolót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem csak én érzem, hogy gyorsan telt. :)
      Nagyon jó kis könyv, engem most nagyon megtalált.
      Mindenképp lesz! :)

      Törlés
  2. Szuper kis beszámoló, jó hónapod volt a betegség ellenére is! Remélem már nem makacskodik, és meggyógyultál teljesen. :) Ha másra nem, az olvasás miatt mindig jó kicsit "lerobbanni" :)
    Nagyon emlékezetes marad ez a Könyvhét a Szamossal és a vérvételes dedikálással. :D én is nagyon jól éreztem magam, és tök örülök, hogy bandáztunk pár órát, az már mellékes, hogy milyen időben. :D

    Nekem most érdekes módon hosszúnak tűnt nagyon a június, de nem bánom, nagyon élveztem sok-sok pillanatát, a könyvhetet is, de azon kívül is, nyaralást, pihenést, sok csendben, nyugalomban megivott kávét a könyvek mellett. :)))

    Teljesen megértem az izgalmad, tényleg jó hónap elébe nézel, kíváncsi leszek én is a londoni beszámolódra. :) Jó utat, érezd jól magad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére már teljesen kijöttem belőle. :) Igen, az olvasás miatt megérte. :)
      Igen, emlékezetes marad, és minket az időjárás sem akadályozhat semmiben. :D

      Ez a lényeg, hogy jól telt ez a június neked is. :))

      Köszönöm, beszámoló pedig mindenképp lesz. :)

      Törlés
  3. Igazán szépek így együtt (még ha a Harcosok klubját tönkre is vágtam:S - de kárpótollak!:), és még szülinapod is lesz, bár valószínűleg csak augusztusban. Londonban rabolj ki egy charity shop-könyvrészleget!:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs tönkrevágva a Harcosok klubja. :*
      Igen, a szülinap is jó lesz, még augusztusban is tartani fog legalább. :)
      Hajaj, nagy lesz az 1 fontos könyvekre a kísértés. :D

      Törlés
  4. Téged mindig jó olvasni, ezt a pörgést, meg ezt az aktivitást irigylem :) És örülök, hogy neked is könyvtornyod lett júniusra, mindannyian jó magasra törtünk ebben a hónapban a beszerzéseinkkel!
    És nagyon jó utat, meg nézelődést Londonra majd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, sokan kérdezik, hogy bírom egyáltalán ezt? :)
      Én most annak örülök a legjobban, hogy ennek a toronynak a java részét már el is olvastam, végre olyan könyveket választottam, amiket tényleg volt is kedvem elolvasni. :)
      Köszönöm! :)

      Törlés
  5. Bjutiful! :)

    Tök jó, hogy találkoztál Chris Hadfielddel, annyira szimpatikus így a távolból is! Én végül lecsaptam egy előre dedikált példányra, úgyis meg akartam venni a könyvet, nagyon kíváncsi vagyok rá, szerintem még nálad hallottam róla valamilyen formában.

    És na, csak eljött ez a július, emlékszem, amikor még korábban beszélgettük, hogy hány hónap van hátra Londonig, és hát most már egy se! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan jó rájuk nézni! :)

      Még annak idején értékelést írtam a könyvéről, lehet azt olvastad. :) Jaj, nagyon szimpatikus pasi, és szerintem abszolút jól tetted, hogy lecsaptál egy példányra. :)

      Hihetetlen, most már csak egy hét, és megyek. :) Nem tudom még felfogni azt a mondatot, hogy jövő héten utatok Londonba. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.