Könyvmolyproblémák, avagy miért is aggódunk, ha már nincs jobb dolgunk?

Theodorától kaptam ezt a jópofa kérdéssort, amelyben mindenféle szerintem őrült kérdésre kell válaszolni az olvasással és a könyvekkel kapcsolatban. Íme hát a válaszaim!

1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit
olvasol el legközelebb?
Általában hangulatfüggő, mit olvasok, persze azért a recikönyvek és a kihívások bele tudnak variálni ebbe. De az a legjobb, amikor egyszer csak rákívánok egy könyvemre, kezembe veszem és már merülök is el benne. Ilyen volt legutóbb a Veszedelmes viszonyok, és tényleg telibe is talált nálam, kedvenc lett.

2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?
Általában abbahagyom, de tény, hogy igyekszek úgy könyveket választani, hogy szinte biztosan tetsszen nekem. Persze ez nem mindig jön be, ha valamivel nagyon szenvedek, akkor nem pocsékolom rá az időt.

3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?
Most is pont ezt teszem... De most az élet közbeszólt, éppen olyan időszakban vagyok, mikor az olvasás háttérbe szorult, így nem haladok olyan tempóban a kihívásokkal, mint szerettem volna. De mivel nem akarok rágörcsölni semmire, ezért úgy döntöttem, nem fogok belehalni, ha nem teljesítek valamit. Egyre inkább én is azt vallom, legyen az olvasás szórakozás, ne pedig kényszer.

4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?
Világtragédia, kivetem magam a hatodikról! Természetesen nem, de azért zavar, főleg ha egy kiadónál van a sorozat, és önkényesen változtatnak a borító koncepcióján. Amúgy inkább örülök, ha egyáltalán folytatnak magyarul sorozatokat, innentől már az lesz a legkisebb problémám, ha más a borító.
5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?
Általában a molyon, blogokon és a könyvszerető ismerősökkel élőben osztom meg ezeket a világrengető problémáimat. Néha nagyon hevesen bele tudok merülni egy-egy könyv szidalmazásába. :)

forrás
6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mit kezdesz magaddal?
Volt már ilyen, igyekszem valahogy elfedni, visszafojtani a könnyeket. Bár szerintem ez abszolút nem ciki, én már magánéleti dolog miatt is sírtam buszon. Egyszer egy sírásnál megszólított egy nő, aki adott nekem zsebkendőt és még tök aranyosan meg is vigasztalt. Szóval nem kell feltétlenül elszégyellni magunkat, inkább örüljünk, hogy hatással van ránk egy adott könyv.

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!
Ó, nekem rendszeresen az szokott lenni, hogy mire eljutok odáig, hogy folytassak egy sorozatot, kb. alig emlékszem valamire az előző részből/részekből. De ebből nem csinálok problémát, általában mindig eszembe jutnak a fontosabb részletek olvasás közben.

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?
Nálam ritkán van ez mondjuk most pont egy ilyen időszakban vagyok. Szerintem nem szabad erőltetni az olvasást ilyenkor, el kell foglalni magunkat mással, sorozatnézéssel, netezéssel, bármilyen hobbival. Egy idő után úgyis visszatér az olvasási kedv, sőt, ilyenkor van, hogy az ember még nagyobb hévvel veti magát a betűk közé.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni? 
Mostanában egyre kevesebb van ilyen, szerintem mindenre lehet várni, úgyis van más, amit addig olvasok. Jelenleg egyetlen könyvet várok, Wardtól A királyt, remélem még karácsony előtt megjelenik.
11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?
Sokáig. Na jó, nem mindig, de általában sokáig. Szegény Rúnajelek már öt éve várja, hogy elolvassam, ő a legrégebbi várólistán csücsülő könyv. Sokszor történik meg sajnos az, hogy megveszek könyveket, hogy jaj, ez engem mennyire érdekel, majd egy-két év múlva azt veszem észre, hogy már nem is izgat...

Remélem mindenkit maradéktalanul kielégítenek a válaszaim. :) Tovább már nem adom ezt a körkérdést, akinek van kedve, az töltse ki!

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.