Lissa Price: A testbérlők

Úgy tűnik, még egy jó darabig nem fog elmúlni a disztópiás YA könyvek hulláma. Erre az Agave Kiadó is ráérzett, és Az éhezők viadala trilógia után Lissa Price könyvét választották a műfajban. Nagy várakozás előzte meg a könyvmolyok és bloggerek körében a regényt, én magam is kíváncsi lettem rá, de azért tartottam is rendesen tőle a mostanában ért csalódások után. Aztán sikerült hozzájutnom, és úgy gondoltam, megérdemel egy esélyt, mert az Agave ritkán szokott mellényúlni.

A történet szerint Callie egy olyan világban él, ahol az emberek már akár 200 évet is megélhetnek, és az időseket szépkorúaknak hívják. Rajtuk kívül egy vegyi fegyvernek köszönhetően csak a 18 éven aluli korosztály maradt életben, akik csak akkor tudnak jó életet élni, ha valamelyik szépkorú hozzátartozójuk életben maradt. Callie-nek nincs ilyen szerencséje, neki csak az öccse maradt, akivel különböző elhagyatott épületekben húzzák meg magukat. Ám amikor a kisfiú megbetegszik, Callie végzetes lépésre szánja el magát: elmegy az Elsőrendű Állomásra, hogy bérbe adja a testét szépkorúak számára, akik így újraélhetik fiatalságukat. De az egyik bérlésnél hiba történik, és Callie öntudatára ébred, majd rájön, hogy egy összeesküvés kellős közepébe csöppent. Kérdés, képes lesz-e élve kijutni belőle.

Nekem a háttérvilág, a történet nagyon tetszett, érdekes azzal a gondolattal eljátszani, mi lenne, ha egy egész korosztály eltűnne a Föld felszínéről, és ha az idősek vennék át az irányítást a fiataloktól. Teljesen kifordult világ ez: itt a szépkorúaknak van jövője, és a fiataloknak nincs, nem úgy, mint manapság. A hideg rázott attól, hogy a fiatalokkal ennyire ne törődjenek a társadalomban, de ha belegondolunk, most meg az idősek nem kapnak elég figyelmet, mert mindenki úgy gondolja, ők már éltek úgyis eleget. Ha belegondolunk, ez egy nagyon téves felfogás, hiszen pont, hogyha valaki nyugdíjba vonul sok-sok év munka után, akkor lesz lehetősége arra, hogy az eddig a család és a munka miatt kimaradt álmait megvalósítsa.

Ami számomra a könyv nagy pozitívuma, hogy itt kérem egy thrilleről van szó, végre nem szerelmes történetet kapunk. Persze itt is van szerelemi szál, de nem annyira hangsúlyos. Amikor kezembe vettem a regényt, egyszuszra elolvastam a felét, ugyanis annyira izgatott, hogy mi fog történni, hogy képtelen voltam lerakni. Az írónő újabb és újabb fordulatokkal lep meg minket, a regény csak a háromnegyede táján ül le egy kicsit, hogy aztán a vége úthengerként száguldjon át rajtad. Némi negatívum az, hogy egyes dolgok túl sokszor ismétlődnek, már-már szájbarágósan, de ez elnézhető a könyvnek.

Az utolsó oldalt legalább ötször elolvastam, mert képtelen voltam elhinni, ami ott állt. Olyan cliffhanger van a végén, hogy úgy éreztem, ide nekem azonnal a folytatást! Ugyanis a regénynek lesz még egy része, aminek az angol címe Enders, és sajnos még kint is csak 2012 decemberében fog megjelenni. Remélem itthon még 2013 első felében kezünkbe vehetjük majd.

A könyvet köszönöm az Agave Kiadónak és Patriciának!

Megjegyzések

  1. Nálam is várólistás a könyv :) De megerősítette, hogy másnak is ennyire bejött!

    VálaszTörlés
  2. Ha olvasod majd, remélem neked is tetszeni fog. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.